Kerajaan VS Swasta

Kali ini saya nak berkongsi cerita yang telah diceritakan oleh Abg Fairuz(pekerja proton)yang mana telah ditimpa kemalangan kereta 2 bulan lepas. Malang memang tidak berbau. Akibat daripada kemalangan tersebut, kedua dua belah pergelangan tangan beliau patah dan remuk..sehinggakan tulang2 tertusuk keluar...

Kembang bulu roma tengok kedua belah pergelangan tangan beliau penuh dengan teknik jahitan melintang, menegak, silang dan macam-macam jenis jahitan....sebelah kanan masih berbalut, sebab baru menjalani pembedahan susulan membuang besi yang dimasukkan semasa rawatan sebelumnya..(saya doakan semoga cpt sembuh)

Mengikut cerita beliau...

Selepas kemalangan beliau dimasukkan ke HOSPITAL SG BULOH....Selama 2 hari beliau dibiarkan begitu TANPA apa-apa tindakan...Saudara-mara yang datang melawat hanya mampu melinangkan air mata sahaja tanpa boleh berbuat apa-apa.

Akhirnya beliau di pindahkan ke HOSPITAL PANTAI...dan tindakan segera telah diambil, iaitu membuat pembedahan memasukkan besi ke dalam pergelengan tangan beliau...Hampir 2 minggu beliau di hospital...
alhamdulillah dengan izin ALLAH,sekarang nampaknya semakin sembuh(beliau juga mengamalkan minum susu kambing, "HiGoat")....mengikut Dr yang merawat,tulang beliau yang rosak cepat tumbuh kerana meminum susu kambing itu.

Di sini bukan saya nak bercerita pasal Ngerinya tragedi ini,tapi saya nak ceritakan tentang perkhidmatan yang telah diberikan oleh HOSPITAL kepada beliau.

Kita nampak(bagi siapa yg nampak la) hospital kerajaan tidak membuat apa-apa tindakan terhadap beliau selama 2 hari....Hospital SWASTA juga menjadi jalan penyudahnya...hospital kerajaan?..hihihi..

Bila sebut HOSPITAL SWASTA mesti kita terfikir-fikir...
berapa kos?mampu kah nk byr?(paham2 la ya kalau dah namanya swasta)....
Kalau tak ada RM5,000 ke atas jgn berangan la ya....

Jadi,jika ini terjadi kepada ANDA...anda ade duit nk bayar bil hospital RM20,000??....(jawab je dalam hati)...mahu tak mahu anda terpaksa bayar...
bagi yang ade duit ok la...bagi yang cukup-cukup makan?...bak kata pepatah...
"sudah jatuh ditimpa tangga"



Tetapi jika kita mempunyai perlindungan TAKAFUL dan bantuan MEDIC SAVE CARD..anda tidak perlu pening-pening kepala risau tentang kos rawatan dan bil hospital yang tinggi kerana ianya akan diselesaikan oleh pihak TAKAFUL. Anda Sihat,hati pun senang..

Segera Hubungi Saya untuk perlindungan TAKAFUL
017-9718648
AMIN

No comments:

Post a Comment