Kasih Sayang Tiada Ternilai

Sesunguhnya hidup ini mempunyai banyak dugaan dan rintangan yang perlu dihadapi dengan hati yang terbuka.(senang cakap,tapi susah tuk hadapi) Masalahnya di sini adakan kita bersedia untuk menghadapi kehidupan yang sukar?kalau hidup senang, semangnya kita sanggup.

Pernahkan kita terfikir jika kita meninggal, tinggalkan keluarga tersayang?Pernah?Cuba bayangkan situasi keluarga anda pada keadaan itu....tanpa sokongan daripada anda..tanpa tempat bergantung...semuanya hilang sekelip mata...

Cuba anda senaraikan 3 orang nama yang dapat menyara keluarga anda setelah ketiadaan anda? Yang dapat menyara perbelanjaan kehidupan,pelajaran anak-anak anda, kebajikan anak-anak anda.....KALAU ADA...bagus,pegi tanya orang itu terus terang...adakah dia mampu untuk menyara keluarga anda selepas ketiadaan anda..

Jika anda sudah buat persiapan secukupnya untuk keluarga,Alhamdullilah la....tapi jika hutang yang anda tinggalkan bagai mana???.....pernahkah anda terfikir anak-anak dan isteri anda hidup merempat. Tak mampu nak bayar sewa rumah,kereta ditarik kerana xbayar ansurans bulanan...nak makan terpaksa meminta sedekah mengharapkan belas kasih orang...pernahkah anda terfikir???

Kalau ditanya,anda hendak ini terjadi kepada keluaga anda?Kompem anda akan jawab "mintak Jauh"....tapi jika anda sekadar berkata begitu sahaja tanpa mengambil sebarang tindakan,sebenarnya anda telah meletakkan sebelah kaki masa depan keluarga anda dalam kesusahan & KEZALIMAN"

Mesti anda tertanya seperti ini "JADI BAGAIMANA JALAN PENYELESAIAN?"...

Saya ada jalan penyelesaianya...anda hanya perlu menyimpan dengan saya DI BAWAH ETIQA TAKAFUL....hanya dengan serendah RM3.30 sehari = RM100 sebulan....kami akam menjaga kebajikan keluaga anda selepas anda tiada....kami juga akan menjaga pendapatan anda setelah anda tidak mampu untuk bekerja....CEPAT HUBUNGI SAYA

No comments:

Post a Comment