ANDA BERUNTUNG


Terlebih dahulu saya ingin mengambil kesempatan ini untuk ucapkan terima kasih dan tahniah kepada anda semua.

Anda patut bersyukur kerana masih sempat mambaca isi kandungan didalam laman blog ini. Ada sebahagian dari sahabat anda sudah tidak mempunyai peluang berbuat demikian. Samada mereka telah meninggal dunia atau sedang bertarung nyawa di atas katil hospital.
Anda pula, sedang asyik menghabiskan saki baki masa yang masih ada dengan membaca isi kandungan didalam laman blog ini dengan harapan untuk mendapat sedikit ilmu dan pengetahuan berkenaan kepentingan takaful kepada anda sekeluarga.

Takaful Keluarga adalah satu cara bagaimana untuk menjadikan wang anda bekerja apabila anda sudah tidak mampu bekerja untuk mandapatkan wang suatu hari nanti

Anda masih ada masa untuk membuat sesuatu keputusan yang penting didalam hidup anda. Dengan sumbangan serendah RM3.30 sehari tidak akan menyebabkan anda menjadi papa kedana.

Adakah dengan menyumbang RM3.30 sehari akan menyebabkan keluarga anda akan jatuh muflis, miskin atau merempat? Saya yakin tidak akan sampai ketahap itu.

Bagi yang merokok,paling kurang anda membazirkan duit anda untuk sekotak rokok RM5.00 sehari. Anda lebih memilih untuk membazir duit anda dengan membeli rokok daripada membuat perkara berfaedah.

Tahukah anda, disaat anda sedang berfikir atau berkira kira untuk menyertai salah satu dari pelan perlindungan takaful. Beribu orang yang sedang sakit, lumpuh atau terlantar di katil hospital sedang berkira kira untuk membayar kos rawatan mereka. Mereka bukan sahaja sedang berfikir untuk menjelaskan kos rawatan tersebut. Tetapi, mereka juga sedang sibuk berfikr bagaimana untuk mendapatkan wang bagi menjelaskan kos yang terpaksa ditanggung.

Dengan RM3.30 sehari. Anda bukan sahaja dapat meringankan beban keluarga anda, tetapi anda juga sebenarnya telah berjaya mengurangkan kadar kemiskinan dikalangan orang orang Melayu Islam.

RM3.30 Sehari = RM100.00 Sebulan

Ramai dari anda tidak selesa berbicara soal hidup dan mati. Walaupun anda tahu anda boleh meninggal hari ini. Andai kata anda meninggal sesudah anda membaca isi kandungan didalam laman blog ini. Apakah yang akan anda tinggalkan untuk mereka yang masih hidup? Ada sebahagian dari anda lansung tidak mempunyai apa apa kecuali hutang keliling pinggang. Adakah itu yang akan anda tinggalkan buat isteri tercinta dan anak anak tersayang? Lu pikir la sendiri…

RM100,000 dalam masa 83 tahun atau dalam masa 1 hari je. Lu pikir la sendiri

Jika anda ingin menyimpan sebanyak RM100,000.00 dan anda hanya mampu menyimpan RM100.00 sebulan. Anda perlu mengambil masa selama 1000 bulan bersamaan 83 tahun.

RM 100,000.00 = RM100 x 1000 bulan = 83 tahun

Tetapi, jika anda membuka akaun perlindungan takaful, ianya tersedia dalam masa 1 malam tanpa menunggu 83 tahun.

TUNGGU APA LAGI???????



Etiqa Takaful Berhad merupakan sebuah syarikat Takaful Komposit bukan sahaja terbesar di Malaysia malah di dunia

Etiqa Takaful Berhad merupakan syarikat takaful dibawah kumpulan perbankan yang terbesar di malaysia iaitu kumpulan Maybank

Etiqa Takaful Berhad dikawal selia oleh Majlis Pengawasan Syariah supaya setiap aktiviti kewangan sentiasa mematuhi peraturan yang telah ditetapkan oleh Syarak

BERTINDAK SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT




AMIN
017-9718648

No comments:

Post a Comment